Skip to main content

Personvernerklæring

Personvernerklæring

Atlantis Reiser AS er ansvarlig for selskapets håndtering av personopplysninger.

Kontaktopplysninger: Atlantis Reiser AS
Organisasjonsnummer: 984 749 759
Telefonnummer: 22 11 44 44
E-postadresse: post@atlantisreiser.no

Atlantis Reiser håndterer alle personopplysninger i tråd med EUs personvernsforordning (GDPR av 25. mai 2018 og Personopplysningsloven av 1. mai 2001. Denne informasjonen gis slik at du kan kjenne deg trygg på at vi behandler dine personopplysninger på en forsvarlig måte.

Hvilke personopplysninger som samles inn og formålet med informasjonen
Atlantis Reiser samler inn personopplysninger, det skjer direkte i fra deg som kunde. I mange tilfeller innhentes også informasjon om pass dersom vi skal bistå med visum/invitasjonsbrev eller det kreves denne informasjonen av flyselskaper som benyttes (avhenger av reisemål og gjeldende regelverk). I visse tilfeller trenger vi å behandle opplysninger som registreres i forbindelse med bestillingen, slik som kundens spesielle behov, for eksempel matallergier, spesialkost på fly, assistanse på flyplass m.m. som er en service for at reisen din skal bli så behagelig som mulig. All informasjon gis frivillig av deg som kunde via telefon, e-post eller via skjemaer på vår internettside. Dine personopplysninger vil bli behandlet for at vi skal kunne oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Ytelsen kan for eksempel gå ut på å levere den reisen eller de tilleggstjenester som du har bestilt eller å gi deg de tjenester og/eller produkter som tilbys eller du har bedt om ved opprettelsen av en personlig konto. Behandling av dine personopplysninger kan også skje for at vi skal være i stand til å oppfylle forpliktelser i henhold til lover, forskrifter, spørsmål og klager. Ved å gi oss informasjon om din helsetilstand, samtykker du i at vi behandler disse personopplysningene for å gjennomføre turen eller gi deg andre tjenester og/eller produkter som du har bestilt. I tillegg til de ovennevnte formål, samtykker du i at dine personlige opplysninger kan bli brukt til formålene under, samt danne grunnlag for markeds- og kundeanalyser, risikostyring og statistikk og for å gi deg et bedre reisetilbud og service. Ved å gi informasjon om helsetilstanden, godtar du at vi behandler denne personlige informasjonen for å gi turen, annen tjeneste og / eller produkt som du bestilte. Helsestatistikkdata blir aldri brukt til statistikk, markedsundersøkelser eller markedsføring.

Påmelding til vårt nyhetsbrev
Når du velger å melde deg på vårt nyhetsbrev, blir opplysninger som navn, e-postadresse og evntl. telefonnummer samlet. Når du kontakter oss Når du kontakter oss, for eksempel via e-post, brev, telefon eller sosiale medier, samler vi inn personopplysningene som vi trenger for å kunne kontakte deg, for eksempel navn, telefonnummer og e-postadresse. Ved personlig kontakt samler vi også inn de andre personopplysninger som du selv velger å oppgi. Med mindre du reserverer deg mot direkte markedsføring kan vi også bruke dine personopplysninger til å gi deg ulike tilbud om våre reiser. Du kan når som helst reservere deg mot å motta slike markedsføringstilbud.

Mine bestillinger
Når du bestiller en reise hos oss opprettes det automatisk en brukeridentitet på ”Mine Bestillinger”. Personlig informasjon inkluderer brukeridentiteten du lager når du legger inn bestillingen. Opplysninger som samles inn fra andre enn deg Når du kontakter oss for å motta reisetilbud eller gjøre en bestilling for andre personer som inngår i ditt reisefølge, antar vi at personen som gir oss disse personopplysningene har fått samtykke fra den/de aktuelle personen(e) til å videreformidle opplysningene til oss. Personen som oppgir personopplysninger om andre medreisende bør sørge for at disse personene forstår hvordan deres personlige data kan blir brukt av oss. Lagring og utlevering av personopplysninger Den informasjon vi får av deg som kunde brukes kun til det som er nødvendig for oss. I de tilfeller det er nødvendig vil den bli delt med andre. Dine opplysninger som navn, epostadresse og noen ganger passinformasjon (til de land det er påkrevd) finnes også i flybestillinger (GDS) flybooking-systemet vi benytter så lenge din ordre er aktiv. Dataene slettes automatisk etter hjemkomst. Det samme gjelder for hotellbestillinger gjennom en agent vi benytter eller direkte hos hotellet. Her er det navn og i noen tilfeller kontaktinformasjon som telefonnummer som blir utlevert. Spesielle ønsker og behov deles også med våre underleverandører der det er nødvendig. For eksempel opplysninger om allergier til bosted/er. I sjeldne tilfeller hvor agenter ordner visum eller flybilletter på stedet må også passopplysninger oversendes agenten. Vi lagrer personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene beskrevet over. Vi lagrer vanligvis dine personlige opplysninger i 2 år fra din siste tur eller fra å kontakte oss ellers. I noen tilfeller må vi muligens lagre data i lengre perioder når det kreves av loven (f.eks. Regnskapsloven) eller for eksempel ved klager. Hvem som kan komme til å behandle personopplysningene Din personlige informasjon behandles av våre ansatte og av våre systempartnere og administrative servicepartnere som vi har kontrakter for beskyttelse av personopplysninger. Dine personopplysninger kan også behandles innen reiselivsbransjen, som flyselskaper, busselskaper, hoteller og lokale partnere på reisemålet. Bare nødvendig informasjon blir gitt. Behandling av personopplysninger i land utenfor EU og EØS Avhengig av hvor reisedestinasjonen befinner seg, kan personopplysningene komme til å bli behandlet utenfor EU/EØS-området. Selv om det endelige reisemålet er innenfor EU/EØS, kan transportselskaper og hoteller være basert utenfor EU/EØS. Kun informasjonen som kreves for gjennomføring av turen og andre tjenester, er gitt til partnere. Ved å sende inn dine personlige opplysninger til oss, godtar du at vi behandler personopplysninger utenfor EU og EØS, og er klar over at personvern-beskyttelse kan være lavere enn innenfor EU og EØS.

Dine rettigheter til informasjon om deg
Du har rett til når som helst å trekke tilbake samtykket til å behandle informasjonen du har gitt oss. Merk at sletting av deg som kunde kan, i sin helhet, først skje 5 år etter fakturautstedelse da denne må beholdes i henhold til Bokføringsloven. Alle andre opplysninger kan slettes etter forespørsel umiddelbart etter hjemkomst. Hvis du har en nåværende tur som ikke er fullført eller fullført, eller har en pågående klage eller lignende, blir dataene slettet innen en måned etter ferdigstillelse. Du kan logge inn på "Min side" med passord og e-post og se personlig informasjon vi lagrer om deg og dine reiser. Du kan også rette og oppdatere informasjon. Du kan også kontakte oss med forespørselen om å få tilgang til den registrerte informasjonen vi har om deg.

Vil du vite mer om databeskyttelsesforordningen (GDPR)?
På Datatilsynets nettsider datatillsynet.no, finner du mer informasjon om databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Søk reise

  • RGF Logo
  • NRF Logo